Menu Meny

Leserreise: Det beste av Vietnam

Opplev de fire fantastiske byene Hanoi, Hoi An, Hué og Ho Chi Minh City + Mekongdeltaet og minicruise i Halongbukta.

På denne reisen ser du det aller beste av Vietnam. Et minicruise på Halongbukta er en naturopplevelse av de sjeldne, mellom de tre tusen grønnkledde klippene i den UNESCO-vernede bukta. 

I tillegg kommer ikke mindre enn fire interessante og veldig forskjellige vietnamesiske byer: Pulserende Hanoi med de mange historiske monumentene, sjarmerende og UNESCO-vernede Hoi An, den gamle keiserhovedstaden Hué med en overdådighet av palasser, templer og keisermausoleer – og som kontrast til alt dette er moderne Ho Chi Minh City, som også er utgangspunktet for en dagsutflukt til Mekongdeltaet.

Halongbukta. 3000 kalksteinsfjell i all verdens former er strødd ut over det stille, blågrønne vannet, og det er en fantastisk opplevelse å farte rundt mellom de særpregede grønnkledde klippene.
Halongbukta. 3000 kalksteinsfjell i all verdens former er strødd ut over det stille, blågrønne vannet, og det er en fantastisk opplevelse å farte rundt mellom de særpregede grønnkledde klippene.
Byen Hoi An var tidligere kjent som en travel handelshavn og er Vietnams kanskje mest sjarmerende og best bevarte by.
Byen Hoi An var tidligere kjent som en travel handelshavn og er Vietnams kanskje mest sjarmerende og best bevarte by.

Dagsprogram

Dag 1     Avreise fra Oslo
Dag 2     Ankomst til Hanoi
Dag 3     Hanoi. Byrundtur med Ho Chi Minhs mausoleum og En-søyle-pagoden
Dag 4     Tid på egen hånd til å utforske Hanoi
Dag 5     Hanoi–Halongbukta. Minicruise
Dag 6     Halongbukta–Hanoi. Fly til Hué
Dag 7     Hué på egen hånd eller båttur på Duftenes elv, citadellet i Hué og Khai Dins mausoleum (kjøpes ekstra)
Dag 8     Hué–Hoi An via Hai Van-passet
Dag 9–10 Hoi An på egen hånd. Mulighet for kombinert sykkel- og båttur eller kokkeskole (kjøpes ekstra)
Dag 11 Hoi An. Fly til Ho Chi Minh City
Dag 12 Ho Chi Minh City på egen hand eller mulighet til utflukt til Cu Chi-tunnelene og byrundtur (kjøpes ekstra)
Dag 13 Ho Chi Minh City. Dagsutflukt til Mekongdeltaet
Dag 14 Ho Chi Minh City. Hjemreise
Dag 15 Ankomst til Oslo

Dere har en hel dag til å se noen av Ho Chi Minh citys mange severdigheter.
Dere har en hel dag til å se noen av Ho Chi Minh citys mange severdigheter.

TURFAKTA

AVREISE: 13. november 2018

VARIGHET: 15 dager

PRIS: kr 16 998,- (spesialpris med Vagabond)

Prisen inkluderer

- Fly Oslo – Hanoi og Ho Chi Minh City – Oslo med mellomlanding
-  2 innenriksflyvninger
- Utflukter, transfers* og entréer ifølge program med engelsktalende lokalguide.
- Innkvartering i delt dobbeltrom
- Frokost daglig
- Lunsj dag 5, 6 og 13
- Middag dag 5
- Skatter og avgifter
*Utflukter samt transfers gjennomføres sammen med andre reisende.

Utfluktspakke: 

Byrundtur i Hue kr 448,

Kokkeskole i Hoi An kr 448,–

Seil- og sykkeltur i Hoi An kr 448,–

Cu Chi tunnellene og byrundtur kr 398,–

Utfluktspakke kr 1542,– : kjøp alle 4 utflukter og spar kr 200,-

PÅMELDING

Kontakt ALBATROS for spørsmål om turen

Tlf 21 98 45 45

albatros.no

Rismarkene ved Mekongdeltaet.
Rismarkene ved Mekongdeltaet.

FULLT DAGSPROGRAM

Dag 1 Avreise fra Oslo

Fra Oslo flyr vi mot Vietnam, der vi ankommer neste dag.

Dag 2 Ankomst til Hanoi

Ved ankomsten til Hanois lufthavn blir du hentet og kjørt til hotellet i Hanoi.

Dag 3 Hanoi. Byrundtur med Ho Chi Minhs mausoleum og En-søyle-pagoden

Etter frokosten får du en liten introduksjon til Vietnams hovedstad Hanoi. Turen starter ved Ho Chi Minhs imponerende mausoleum, der den store landsfaderens jordiske rester siden hans død i 1969 er blitt oppbevart i en glassarkofag. Du blir i Ho Chi Minhs verden og går over til huset hans, som ligger bak mausoleet. Det lille huset er bygd på søyler med tradisjonelle vietnamesiske landsbyhus som forbilde. Huset, som står akkurat slik Ho Chi Minh etterlot det, er idyllisk plassert i en velfrisert hage direkte ned mot et stort vann fullt av fisk.

Ikke langt unna ligger en av byens mest berømte pagoder, En-søyle-pagoden, ble bygd av keiser Ly Thai Tong i 1049 til ære for den barmhjertige gudinnen som hadde vist seg for ham og lovet ham en sønn og dermed en arvtaker. Pagoden er av tre og bygd på en enkelt steinsøyle. Den skal symbolisere en lotusblomst som stiger opp av Sorgens Hav.

Heretter blir du kjørt retur til hotellet. Det er mulig å bli satt av ved Hoan Kiem-sjøen, som ligger som en fredfull oase midt i Hanoi. På en liten øy i den nordlige delen av innsjøen ligger det turkisfargede Ngoc Son-templet (Jadefjell-templet), som ble grunnlagt i 1700. Man kommer over til øya ved å krysse den rødmalte trebroen Huc.

I forlengelse av innsjøen ligger Hanois gamle bydel, og derfor kan man spasere videre rundt i byens små gater.

Dag 4 Tid på egen hånd til å utforske Hanoi

Legg for eksempel veien forbi Litteraturtemplet – landets kanskje best bevarte eksempel på tradisjonell arkitektur. Templet ble bygd i år 1070 til ære for den kinesiske filosofen Kungfutse og ble i 1076 omdannet til Vietnams første universitet, så mandarinenes sønner hadde et sted å utdanne seg.

Et annet forslag er å se det berømte vanndukketeatret, som er helt unikt for Vietnam, og vanndukketeaterforestillingene kan best oppleves i Hanoi.

Dag 5 Hanoi–Halongbukta. Minicruise

I dag blir bylivet byttet ut med guddommelig vakker natur når turen går fra Hanoi til den UNESCO-fredede Halongbukta. Reisen foregår med buss forbi rismarker, elver og landbruksområder før bussen er framme ved den berømte bukta, som er et av naturens ubestridte vidundere. 3000 kalksteinsfjell i all verdens former er strødd ut over det stille, blågrønne vannet, og det er en fantastisk opplevelse å farte rundt mellom de særpregede grønnkledde klippene.

Du går om bord i en tradisjonell vietnamesisk djunke, som skal være hjemmet ditt det neste døgnet på cruise i bukta. Her er det bare å lene seg tilbake og nyte den fantastiske utsikten i ro og mak mens man blir godt bortskjemt av besetningen. Lugarene har eget bad/toalett.

Minicruise i Halongbukta.
Minicruise i Halongbukta.
En tradisjonell vietnamesisk djunke, som skal være hjemmet ditt i et døgn på cruise i Halongbukta.
En tradisjonell vietnamesisk djunke, som skal være hjemmet ditt i et døgn på cruise i Halongbukta.

Dag 6 Halongbukta–Hanoi. Fly til Hué

Når du våkner denne morgenen og kikker ut av vinduet, vil du kanskje fortsatt tro at du drømmer, for sceneriet utenfor hører inn under noe av den vakreste naturen i verden. Mens du nyter frokosten går båten stille tilbake mot fastlandet.

Herfra går turen mot Hanois lufthavn, der du tar flyet til Hué. På vei til flyplassen blir det en pause i en typisk vietnamesisk landsby, der dere blir invitert inn hos en lokal familie. Her blir det mulig å høre litt om dagliglivet i dagens Vietnam, og det blir budt på klassisk, vietnamesisk grønn te og lokale snacks. Etter denne hyggelige pausen fortsetter turen mot flyplassen og flyreisen til Hué.

 Ved ankomsten til Hué blir det innkvartering på hotellet.

Dere har en hel dag på egen hånd til å oppleve Hué, som historisk sett er Vietnams mest interessante by. Byen ble grunnlagt i år 300 f.Kr. og var keiserhovedstad i årene 1802–1945.
Dere har en hel dag på egen hånd til å oppleve Hué, som historisk sett er Vietnams mest interessante by. Byen ble grunnlagt i år 300 f.Kr. og var keiserhovedstad i årene 1802–1945.

Dag 7 Hué på egen hånd eller båttur på Duftenes elv, citadellet i Hué og Khai Dins mausoleum (kjøpes ekstra)

Historiske Hué. Dere har en hel dag på egen hånd til å oppleve Hué, som historisk sett er Vietnams mest interessante by. Byen ble grunnlagt i år 300 f.Kr. og var keiserhovedstad i årene 1802–1945.

Hopp for eksempel på en sykkeltaxi til citadellet, byens gamle festning. Keiser Gia Long påbegynte i 1804 det store citadellet, som er omgitt av en vanngrav og en ti kilometer lang mur. Opprinnelig var muren bygd av jord, men i begynnelsen av 1900-tallet arbeidet titusener av menn i flere år på å dekke murene med et tykt lag murstein. Mange av byens severdigheter – inklusive keiserens veldige kompleks av palasser og mottakelsessaler – og en stor del av befolkningen holder til innenfor de to meter tykke murene. Dessverre ble mange av bygningene i citadellet ødelagt under Tet-offensiven, et av Vietnamkrigens blodigste oppgjør.

Du kan også velge å kjøpe en ekstra utflukt, der vi starter dagen med en spennende båttur på Duftenes elv (Song Huong), som renner gjennom Hué. Vi går ut til Thien Mu-pagoden, som er blitt et slags uoffisielt symbol på den gamle keiserbyen. Den 21 meter høye pagoden ligger fint til på en høyde med utsikt over elva. Pagoden ble bygd i 1844 av keiser Thieu Tri, men den er bare den siste av en lang rekke pagoder; den første ble grunnlagt allerede i 1601. I bygningene ved siden av pagoden kan man blant mye annet se den kjempestore klokken Dai Hong Chung, som ble støpt i 1710. Den veier mer enn to tonn, og man skal kunne høre klangen av den på ti kilometers avstand.

Keiser Tu Duc styrte landet fra 1848 til 1883 og levde virkelig i keiserlig luksus. Hans mausoleum bærer klart preg av hans storhet, og det ble konstruert slik at han kunne bruke det både før og etter sin død.

Om ettermiddagen går turen til Tu Ducs mausoleum. Keiser Tu Duc styrte landet fra 1848 til 1883 og levde virkelig i keiserlig luksus. Hans mausoleum bærer klart preg av hans storhet, og det ble konstruert slik at han kunne bruke det både før og etter sin død. Her ser vi også Hoa Khim-tempelet, som han brukte som palass når han var på et av sine lengre besøk ved mausoleet, og båtplassen, hvor han la til når han hadde vært på jakt på Tinh Kiem-øya. “Åndealléen” som fører til gravsteinspaviljongen, er flankert av en æresgarde med elefanter, hester, tjenere og militærmandariner, som alle er lavere end 153 centimeter. Det var nemlig keiserens høyde!

 

I den murte paviljongen ligger keiserens gigantiske gravstein, som er den største i Vietnam. Den veier 20 tonn, og det tok fire år å transportere gravsteinen de 500 kilometerne fra området rundt Than Hoa til mausoleet. Men faktisk er keiser Tu Duc ikke gravlagt her i mausoleet. Ingen vet hvor han og alle hans rikdommer gjemmer seg, for man hugget hodet av alle de 200 menneskene som hadde vært involvert i begravelsen for å unngå gravrøveri.

 

Khai Dinhs mausoleum er til gjengjeld et vitnesbyrd om det vietnamesiske keiserdømmets undergang da landet ble kolonisert av franskmennene. Keiser Khai Dinh regjerte i perioden 1916–1925, og det enorme betongmausoleet hans ble bygd i 1920–1931. Mausoleet er utsmykket med en blanding av vietnamesisk og europeisk kultur. Det er kjempestort og strekker seg mot himmelen med flere bygninger og gårder i forskjellige etasjer. Er det tid nok går turen også innom det fargerike markedet Dong Ba, der de lokale handler med grønnsaker, frukt, fisk med mere. Et besøk på markedet er en god mulighet til å bli litt kjent med de vennlige og smilende vietnameserne.

Utflukten er ikke inkludert i reisens pris men kan kjøpes ekstra.

Mange bygninger i den gamle bydelen – kinesiske, franske og vietnamesiske – er i dag fredet og fremstår som små arkitektoniske perler som på nesten mystisk vis har overlevd de mange krigene og urolighetene. Hoi An kom på UNESCOs liste over verdens kulturarv i 1999.
Mange bygninger i den gamle bydelen – kinesiske, franske og vietnamesiske – er i dag fredet og fremstår som små arkitektoniske perler som på nesten mystisk vis har overlevd de mange krigene og urolighetene. Hoi An kom på UNESCOs liste over verdens kulturarv i 1999.

Dag 8 Hué–Hoi An via Hai Van-passet

Etter frokost blir dere hentet på hotellet og setter kursen mot Hoi An. Underveis går turen gjennom det vakre Hai Van-passet.

Byen Hoi An var tidligere kjent som en travel handelshavn og er Vietnams kanskje mest sjarmerende og best bevarte by. På 1700-tallet kom det særlig handelsskip fra Nederland, Portugal, Kina og Japan og handlet med silke, papir, porselen, te, sukker, pepper, kinesisk medisin, elfenben og lakkvarer. Havnebyens strategiske beliggenhet litt oppe ved en mindre elv skulle imidlertid vise seg å bli den driftige byens endelikt. Etter hvert som handelsskipene ble større, ble vanndybden i elva for lav, og ved midten av 1800-tallet flyttet handelen mot nord, der en stor naturlig bukt var som skapt til en ny havneby. Det er byen vi i dag kjenner som Da Nang, som med snaut en million innbyggere er Vietnams femte største by.

Hoi An ble glemt og fortsatte som et lite fiskerleie inntil turismen kom til Vietnam i starten av 1990-årene og de første turistene fikk øynene opp for denne glemte perlen. Mange bygninger i den gamle bydelen – kinesiske, franske og vietnamesiske – er i dag fredet og fremstår som små arkitektoniske perler som på nesten mystisk vis har overlevd de mange krigene og urolighetene. Hoi An kom på UNESCOs liste over verdens kulturarv i 1999. Til tross for mange besøkende har byen klart å bevare sin helt unike og idylliske stemning. Det er likevel ikke bare selve den gamle bydelen som er verd et besøk, men også hele området rundt elvedeltaet. Man skal ikke langt ut fra byen før man er i landlige omgivelser med rismarker og små bysamfunn.

Hoi An er et opplagt sted å tilbringe noen avslappede dager – byen og området har alt.
Hoi An er et opplagt sted å tilbringe noen avslappede dager – byen og området har alt.
Det er mulig å dra på sykkelturer i området – det er mange gode sykkelstier og ruter som fører til rismarker og små landsbyer. Dere kan slappe av i hotellets herlige hage eller dra på tur til den nærliggende stranden. Byen har også et stort utvalg i massasje og annen wellness.
Det er mulig å dra på sykkelturer i området – det er mange gode sykkelstier og ruter som fører til rismarker og små landsbyer. Dere kan slappe av i hotellets herlige hage eller dra på tur til den nærliggende stranden. Byen har også et stort utvalg i massasje og annen wellness.

Dag 9–10 Hoi An på egen hånd. Mulighet for kombinert sykkel- og båttur eller kokkeskole (kjøpes ekstra)

Hoi An er et opplagt sted å tilbringe noen avslappede dager – byen og området har alt. I den fredede gamle bydelen er det et vell av fremragende restauranter og kafeer samt butikker, gallerier og små museer. Om kvelden er byen opplyst av fargestrålende lanterner som skaper en nydelig stemning.

Det er mulig å dra på sykkelturer i området – det er mange gode sykkelstier og ruter som fører til rismarker og små landsbyer. Dere kan slappe av i hotellets herlige hage eller dra på tur til den nærliggende stranden. Byen har også et stort utvalg i massasje og annen wellness.

Dere må ikke gå glipp av en tur gjennom den gamle bydelen og en titt på noen av de vakre historiske husene. Spaser over Den japanske broen, som japanerne bygde i 1593 for å forbinde den japanske bydelen på den ene siden av elva med den kinesiske på den andre siden. Japanerne bygde broen riktig solid, for de fryktet jordskjelv, som de kjente hjemmefra. Broen ble overdekket for å beskytte mot sol og vind og dekorert med de vakreste japanske ornamenter.

På dag 9 er det mulig å kjøpe en halvdagsutflukt med en kombinert sykkel- og båttur inkl. lunsj. På utflukten besøker vi landsbyen Tra Que, som ligger cirka fem kilometer fra Hoi An. Dere sykler ut til landsbyen og ser hvordan de planter, dyrker og høster de grønnsakene og krydderurtene som er så karakteristiske for det vietnamesiske kjøkkenet. Elva og områdets fruktbare jord har betydd at landsbyens innbyggere gjennom de siste 500 årene har kunnet dyrke grønnsaker og krydderurter av høy kvalitet. Ved å bruke en bestemt alge som finnes i området, unngår bøndene også å måtte bruke kjemikalier og kunstgjødsel.

 


Spaser over Den japanske broen, som japanerne bygde i 1593 for å forbinde den japanske bydelen på den ene siden av elva med den kinesiske på den andre siden. Japanerne bygde broen riktig solid, for de fryktet jordskjelv, som de kjente hjemmefra. Broen ble overdekket for å beskytte mot sol og vind og dekorert med de vakreste japanske ornamenter.

Sykkelturen fortsetter langs De Vong-elva til et lite fiskerleie. Derfra går turen med båt ut i deltaet. Her lærer dere de lokale fiskernes metode med å kaste garn og får selv mulighet til å prøve denne spesielle fangstmetoden. Dere fortsetter til landsbyen Cam Thanh, som er kjent for sine vann-kokosnøtter som blir brukt til tak på husene. Her i området fanger lokalbefolkningen også krabber, og dere får mulighet til selv å lære teknikken. Utflukten blir avrundet med lunsj før dere sykler tilbake til hotellet.

På dag 10 er det mulig å delta i en vietnamesisk kokkeskole (kjøpes ekstra). Dere begynner med å besøke det lokale markedet, der dere kjøper friske grønnsaker, fisk, kjøtt og ikke minst krydderurter, som er hele hemmeligheten bak det vietnamesiske kjøkkenet. Med posene fulle av varer drar dere til kokkeskolen, der dere lærer å tilberede noen av de klassiske vietnamesiske rettene. Formiddagen avsluttes med å nyte de fint tillagede rettene!

Dag 11 Hoi An. Fly til Ho Chi Minh City

Fra Hoi An blir dere kjørt den korte veien til flyplassen i Danang, der flyet mot Ho Chi Minh City venter. Ho Chi Minh City i det sørlige Vietnam er markant annerledes enn hovedstaden Hanoi nordpå. Her er gatebildet dominert av store, moderne bygninger, fargerike reklameskilt, nye biler og bokstavelig talt millioner av motorsykler. Lokalbefolkningen er også litt mer vant til utlendinger og mange snakker engelsk.

Ved ankomsten vil dere bli kjørt til hotellet.

Ho Chi Minh City i det sørlige Vietnam er markant annerledes enn hovedstaden Hanoi nordpå. Her er gatebildet dominert av store, moderne bygninger, fargerike reklameskilt, nye biler og bokstavelig talt millioner av motorsykler.
Ho Chi Minh City i det sørlige Vietnam er markant annerledes enn hovedstaden Hanoi nordpå. Her er gatebildet dominert av store, moderne bygninger, fargerike reklameskilt, nye biler og bokstavelig talt millioner av motorsykler.
Bihn Tay markedet i Ho Chi Minh.
Bihn Tay markedet i Ho Chi Minh.

Dag 12 Ho Chi Minh City på egen hand eller mulighet til utflukt til Cu Chi-tunnelene og byrundtur (kjøpes ekstra)

Dere har en hel dag til å se noen av Ho Chi Minh citys mange severdigheter. Dra for eksempel til Gjenforeningspalasset, som tidligere var kjent som Presidentpalasset eller Uavhengighetspalasset. Palasset er en klassisk konstruksjon bygd i 1960-årene, da den sørvietnamesiske presidenten Ngo Dinh Diem bestemte seg for å skifte den gamle, franske guvernørboligen ut med dette storslåtte palasset. Vi får virkelig følelsen av svunne tiders storhet og rikdom når vi vandrer gjennom de store salene som står akkurat slik de ble etterlatt i 1975.


Dere besøker også krigsmuseet, som viser Vietnams lange vei til selvstendighet. Museet forteller om frihetskrigen mot Frankrike og den amerikanske krigen, som Vietnamkrigen kalles her.

Du kan også kjøpe en utflukt til de berømte Cu Chi-tunnelene samt en byrundtur i Ho Chi Minh city. Cu Chi-tunnelene ble bygd av Vietcong i perioden 1940-60, i første omgang for å hjelpe den lille landsbyhæren mot helikoptre og annen moderne krigføring, men da Vietnamkrigen var på sitt mest intense strakte tunnelene seg hele veien fra Ho Chi Minh City til den kambodsjanske grensen. Bare i Cu Chi-distriktet er det over 250 kilometer underjordiske tunneler.

Heretter skal dere på en byrundtur der dere blant annet skal se Gjenforeningspalasset og Notre Dame-katedralen. Katedralen ble bygd i årene 1877–1883 og har to 40 meter høye tårn med jernspir som kan ses på lang avstand. Dere ser kirken utenfra og nyter samtidig utsikten til det berømte posthuset, som ligger overfor kirken. Begge bygningene er fra kolonitiden. Dere besøker også krigsmuseet, som viser Vietnams lange vei til selvstendighet. Museet forteller om frihetskrigen mot Frankrike og den amerikanske krigen, som Vietnamkrigen kalles her. Utstillingene er som historien en barsk opplevelse, men absolutt interessante og relevante for å forstå Vietnams historie.

Den mektige Mekong-elva, som har sitt utspring i det sørlige Kina, strekker seg nesten 5000 kilometer gjennom fem land før den munner ut og forgrener seg i deltaet.
Den mektige Mekong-elva, som har sitt utspring i det sørlige Kina, strekker seg nesten 5000 kilometer gjennom fem land før den munner ut og forgrener seg i deltaet.
Mekongdeltaet. Dere går i land og besøker frukthager og ser også hvordan lokalbefolkningen bearbeider avgrøden. Dere skal blant annet se fremstilling av kokoskarameller, rispopcorn og hjemmebrent brennevin.
Mekongdeltaet. Dere går i land og besøker frukthager og ser også hvordan lokalbefolkningen bearbeider avgrøden. Dere skal blant annet se fremstilling av kokoskarameller, rispopcorn og hjemmebrent brennevin.

Her er det en svært idyllisk stemning, og det er en fornøyelse å vandre rundt i de frodige omgivelsene, hilse på innbyggerne og smake på de mange eksotiske fruktene. Dere spiser lunsj på øya før dere blir rodd i mindre båter på smale kanaler.

Dag 13 Ho Chi Minh City. Dagsutflukt til Mekongdeltaet

I dag går turen til det spennende Mekong-deltaet, et av verdens mest frodige områder. Den mektige Mekong-elva, som har sitt utspring i det sørlige Kina, strekker seg nesten 5000 kilometer gjennom fem land før den munner ut og forgrener seg i deltaet. Dette unike området blir også kalt Vietnams spiskammers, og man høster ris tre–fire ganger om året.

Tidlig om morgenen blir dere kjørt til Vinh Long, der dere skifter ut bussen med en båt og tar en tur på Mekong gjennom de mange kanalene. Dere går i land og besøker frukthager og ser også hvordan lokalbefolkningen bearbeider avgrøden. Dere skal blant annet se fremstilling av kokoskarameller, rispopcorn og hjemmebrent brennevin.

Her er det en svært idyllisk stemning, og det er en fornøyelse å vandre rundt i de frodige omgivelsene, hilse på innbyggerne og smake på de mange eksotiske fruktene. Dere spiser lunsj på øya før dere blir rodd i mindre båter på smale kanaler.

Utpå ettermiddagen flyter dere innom det flytende markedet i Cai Be, der det blir handlet med frukt og grønt fra båtene. Heretter går turen tilbake til Ho Chi Minh City.

Dag 14 Ho Chi Minh City. Hjemreise

Dere har litt mer tid til å gå på oppdagelse I Ho Chi Minh Citys pulserende omgivelser eller få shoppet noen siste ting før turen går til flyplassen og videre hjemover.

Dag 15 Ankomst til Oslo

TURFAKTA

AVREISE: 13. november 2018

VARIGHET: 15 dager

PRIS: kr 16 998,- (spesialpris med Vagabond)

PÅMELDING

Kontakt ALBATROS for spørsmål om turen

Tlf 21 98 45 45

albatros.no

Relaterte artikler

Facebook

Følg oss på Facebook

Daglige oppdateringer fra Vagabonds verden - Få reisetips og ta del i våre aktiviteter og konkurranser!

Følg oss her

Vagabonds nyhetsbrev - meld deg på!

Motta vårt nyhetsbrev som gir deg direkte tilgang til det siste på reisefronten - ca én gang i måneden.

Abonnér - spar over 60%

Få med deg alle godsakene fra Norges ledende reisemagasin!